onsdag 16 januari 2013

Så var det ett nytt år! Hoppas att jag kommer att ha mycket inspiration och tid till att skapa i år. Jag har tänkt på andra människor som har bloggar. De tar en massa foton och lägger upp... jätteofta. Var får de sin tid ifrån? Jag har lite tid då och då för att sitta och pyssla, men sen att få tiden att räcka till för att lägga upp allt på bloggen... den finns nästan inte. Förutom nu då, när maten är i ugnen och barnen är på dagis.

Hittills detta nya år har jag sytt nya köksgardiner, jag är nöjd... Andreas är inte nöjd :)
Jag har sytt en liten ugglenalle, Isak skulle bort på barnkalas... men så blev födelsedagsbarnet sjukt och ugglan får stanna hemma hos oss lite till.
Några kort har det blivit också, ett av dem till min kollega Monika som fyllde år.
Höjdpunkten hittills i år har bl.a. varit vår grilla-korv-utflykt. Det var vår lilla familj, och 2 vänner med deras barn. Vi vuxna nöjt av fint väder, god korv och choklad i banan. Alla våra barn gnällde hela tiden. Antingen var det för kallt, korven var inte god eller så ville man gå hem. Vi får nog ta och göra fler utflytker som den, för barnen måste lära sig att uppskatta sånt! Man SKA gilla att gå på utflykt i skogen och grilla korv, så är det bara! :) När vi kom hem igen muntrade jag upp barnen genom att ge dem varsin liten påse, med eget namn på. Då blev det glada miner igen.

Nu bara för att datorn krånglar får ni inte se några bilder... Hur gör andra bloggare då?
Den som väntar på nåt gott... Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Du måste ladda ner bloggappen! Utan den skulle jag aldrig hinna blogga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad heter den då, och hur hittar jag den?

      Radera