fredag 8 juni 2012

Nu äntligen kan jag börja bjuda in folk till att titta in här på bloggen.
Här kommer lite bilder på några av sakerna jag gjort!



Här är vår fina vardagsrumslampa som vi skryter om för alla som kommer på besök. Den har jag och min man byggt tillsammans av ett gammalt hjul och gamla kedjor.
 Den kräver en stark takbjälke och rejäl takhöjd.
Om förfrågan finns och om vi hittar ett till hjul så bygger vi gärna en liknande lampa på beställning.




Här är vår fina kökslampa, byggd av en gammal varpställning.
 Lampsladden är mörkblå med vita prickar, svart lamphållare i porslin.




Dagens lampbygge resulterade i denna lampan!
Sladden är grön med vita prickar.
Till min sons stora förtjusning bar jag också hem den enormt tunga, gamla skrivmaskinen från mina svärföräldrar. Orange är den som sig bör, eftersom den är från det glada 70-talet.
Nu kan jag också börja skriva coola etiketter. Se bara, är det inte snyggt!?

Snart kommer jag beställa in mer material så att jag kan bygga fler lampor. Jag ska beställa några olika glada färger på lampsladdarna (vilka färger jag har meddelas senare). Vad gäller lamphållaren så är den i vitt porslin, den passar till E27.




Mitt intresse för att skriva kalligrafi väcktes när jag gick på folkhögskolan i Jönköping. Sedan dess har jag lite nu och då fått skriva kort. Jag skriver med spetsar (i olika bredd) som jag doppar i bläck. Jag har både svart och valnötsbrun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar