måndag 23 juli 2012

Årets semester är slut, men som tur är inte ledigheten riktigt än. Jag har fått så mycket idéer under tiden jag har varit borta. Hoppas att jag kommer ihåg det mesta. Nu skall här börjas producera grejer!

Semesterns höjdpunkt var helt klart syrrans bröllop. Jag har nog aldrig sett något lyckligare brudpar. Jag fick den stora äran att göra i ordning en stor ställning som skulle stå bakom dem vid honnörsbordet. Både brudparet och många gäster var mycket imponerade! Då blir jag ju såklart lite stolt över mig själv!


Samma dag som Lisa och Henke gifte sig gängade sig även min kollega. Ibland är det synd att man inte kan klona sig... Hon och hennes man fick ett litet ihoprullat brev med en fin dikt. Eftersom den bruden gillar lila fick det bli en lila (eller var det kanske vinröd) rosett runt om.





Innan semestern riktigt tog fart passade jag även på att gratta syrran på födelsedagen flera veckor i förväg. Allt fokus låg ju på bröllopet, men jag överraskade henne någon dag innan genom att ge henne en egengjord lampa. Lisa, som älskar grönt, skulle såklart ha en grön lampa. Jag hade gjort en lampskärm av vita virkade dukar. Lampsladden blev såklart grön, och sen blev glödlampan grön. Men inte visste jag att den skulle lysa så förskräckligt grönt. Jag sa åt henne att hon mer än gärna får byta till en vanlig lampa (fast såklart med LED så den inte blir varm).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar