tisdag 11 juni 2013

I söndags var vi ute och åkte (skulle köpa ett blocketfynd). Vi åkte ända ut till Stavsnäs. Vid vägens ände fanns vårt fynd. Längre bort kunde man inte komma, inte med bil iaf. Skärgården är så vacker. När vi skulle åka hem igen beslöt vi oss för att åka färja till Vaxholm. På vägen till färgan spontanstannade vi vid Siggesta gård. Jag rekommenderar verkligen att åka dit! Där finns mycket att göra, både för barn och mammor... Pappor får passa barnen! Så är det iaf i vår familj. Medan barnen tittade på små djur och lekte fick jag gå på bakluckeloppis! När jag hade fyndat klart frågade jag maken om han ville se vad jag hade köpt. Svaret blev ett surt "nej". En kvinna som då stod i närheten av oss sa att hennes man reagerat likadant när hon frågade. Finns det inga män som gillar bakluckeloppis ? Nu ska ni få se vad jag har gjort med ett av mina fynd! Kort med motortema. Jag köpte nämligen boken "svenska motormän i ord och bild" från 1950. Korten är självklart till försäljning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar