torsdag 13 juni 2013

Semestern har äntligen börjat! Jag längtar efter långa sovmornar, slöa förmiddagar, lunch på uteplatsen och lediga lekande barn! Framåt eftermiddagarna brukar jag piggna till (som ni kanske förstår så är jag ingen morgonmänniska). Jag längtar också att få pyssla hur mycket jag vill, och inte behöva tänka på att gå upp kl 5.35, som min väckarklocka brukar stå på.

Semestertider betyder ju också att vår vackraste tid ( tycker jag ) -försommaren, är över. Både hägg och syren har blommat över. Men jag har sparat försommaren i glasflaskor!

I glasflaskorna finns min hemmagjorda syrensaft som är så god! Jag visste ens inte att man kunde göra saft på syren, men jag hittade ett recept på internet...
Kom hem till mig och provsmaka! Självklart får du gärna köpa med dig en flaska hem ( jag har många ). Flaskorna är på 0,25 liter, 0,5 liter och 1 liter.

Välkommen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar