söndag 29 juli 2012

Om ni vill få uppfattningen att ert hem ser ut som en fröjd, trots leksaker och skor nästan överallt ska ni åka till en loppis utanför Ljungby. Hela tomten var full av banankartonger full med bråte. Inne i huset, som säkert var 200 kvadratmeter minst, var det 100 gånger värre. Saker från golv till tak, vissa rum kunde man inte gå in i. Mitt i denna bråten hittade jag några fina tallrikar från Rörstrand. (Jag ringde min man innefrån huset, han satt i bilen och väntade med minste sonen, och sa: "Du får inte missa detta, det är semesterns mest minnesvärda stund". Han kom in, och var nog lika förvårnad som jag var). Varför inte pyssla lite med dem, och förvandla dem till ett fint kakfat?



 Innan resan förbi Ljungby var jag inne i Klotets sekondhand i Ängelholm. Där går jag in varje år.  Kanske inte bara för att fynda, utan mest för att få mig en pratstund med de mysiga damerna. Där köpte jag dessa LP-skivor, och jag berättade för dem vad jag skulle göra med skivorna. De tyckte att det var en rolig idé. Vad tycker ni?


Om ni vill köpa något av det jag har gjort, kontakta mig via mail!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar