onsdag 26 september 2012

Inför planerandet för min kurs har jag träffat Kicki som är ordförande på Vallentuna Hantverkshus! Vilken härlig människa, och va glad jag är som har lärt känna henne. Hon,som jag, gillar att skapa. När vi sågs i hantverkshuset tipsade hon mig om Erikshjälpen i Spånga. Det tog inte många dagar förrän jag åkte dit. Det var som att komma till second-hand-himlen. När jag tyckte att jag tittat runt i hela affären och hade korgen överfull hittade jag dessa fina (jul)tallrikar när jag stod i kö för att betala. Jag kunde inte motstå att köpa dem, dessutom var de billiga. Så nu har barnen nya tallrikar här hemma, och de får välja vilket djur de vill ha på tallriken! Att de är jultallrikar behöver man sig inte bry sig om... det står bara ett litet årtal längst ner (inga tomtar med renar på).

 
Efter många timmar vid symaskinen har jag nu gjort massor av mobilfodral (passar till Iphone 4). Det är ingen idé att ställa tillbaka symaskinen från köksbordet... för den åker fram så fort igen. Har lagt fodralen i en fin låda, så säljer jag dem på jobbet.
 
 
Ska passa på att göra reklam för min vän Johanna, som syr jättefina barnkläder! Gå in på hennes blogg kampabyjp.blogspot.se . Här Johanna får du en första bild på din lampa med rosa sladd... den är inte riktigt färdig, det är upphängningen där bak som saknas. Kommer ju bli jätteläckert att ha den på väggen! Bra idé!
 
 
Tipsar igen om min kurs som börjar på måndag!! Se inlägget här nedanför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar