torsdag 1 november 2012

Jag lovar, jag har inte slutat att pyssla bara för att det var längesen jag uppdaterade sidan. I perioder gör jag massor, och sen gör jag nästan ingenting ett tag. Sen sist har jag bl.a. gjort ett skydd till stolsryggen i bilen. Edvin (och säkert alla andra barn) har en förmåga att skita ner i bilen. Innan hade han ett stolsryggsskydd som var rosa, och nu har han uppenbarligen kommit upp i den åldern då han hatar rosa. Skyddet drog han bort och det blev jättesmutsigt. Som en kreativ mamma sätter man sig då och syr ett eget... och han har själv fått välja hur tyget skulle se ut. Vi köpte vaxduk eftersom det är lätt att torka av. Han är nöjd, och då är jag också nöjd...


I somras hade jag tankar på att göra flera lampor av virkade dukar. Jag gjorde en del, med det var kanske inte riktigt min grej... får se om jag tar upp det igen. Tyckte väl att det var för kladdigt och tog för lång tid. Men innan jag kom på det hann jag ju samla på mig en hel del vita virkade dukar. Istället för att göra lampor av dem använder jag mig av dem när jag syr. Jag har gjort några väskor, och de blev så fina. Det vita tyget på väskorna är från en fin gammal duk jag köpt på Vinden i Alingsås. Den 10 oktober kl 11-16 är det höstmarknad i Åbybergskyrkan i Vallentuna. Då kommer jag stå där vid hantverksbordet och sälja diverse hantverk... och då kan man köpa mina väskor. Jag kommer även sälja några lampor (de i vit "spets-plåt"), mobilfodral och kanske några kort som jag har gjort! Välkomna dit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar