fredag 16 november 2012

Lycka. Tänk vad det kan betyda olika för olika människor... Oftast är nog andra människor en stor bidragande faktor till vad lyckan är, t.ex sina barn, partner, syskon, vänner m.m. För mig är mina barns glädje min lycka. Att se dem leka tillsammans är ju så roligt. Stollar! Att vara på en viss plats kan ju också ge lycka. För mig är det t.ex. att vara i Loo, när sjön ligger spegelblank och det är solnedgång... då finns det nog inget vackrare ställe på hela jorden. Som jag har skrivit förut så var vi ju nyss i Turkiet. Min man sa då när vi badade i havet att han var så lycklig. Det låter ju nästan som en film... Vi satt vid strandkanten, Edvin lekte med stenarna och Isak, som var lite rädd för vågorna, satt i Andreas knä. Vattnet var varmt och himlen var blå, livet var lätt att leva. Underbart!

Min kära jobbarkompis har fått barn! Är helt övertygad över att hon känner lycka. Ni skulle bara ha sett vilken stolt mamma som kom till jobbet härromdagen, med världens finaste Lykke. Vilken lycka!

Lykke fick fina kläder (som finns att beskåda på kampabyjp.blogspot.se) och ett kort som jag har gjort. Om ni inte visste det så älskar jag att göra kort, man kan säga att jag blir lycklig av det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar